Yeni Sitemizde Yayındayız

Politika Dergisi Sayı 15

href="http://www.politikadergisi.com/sites/default/files/PD15.zip">Politika Dergisi Sayı 15'i İndirmek İçin Tıklayın.

 

24 Ocak 2008 Perşembe

Eğitim Hakkı Bir Seçkin Hakkı mıdır?

Gökhan DAĞ olarak son zamanlarda yapılan tartışmalar beni oldukça tedirgin etmektedir. Eğitim üzerinde yapılan düzenlemeler, eğitimin çıkmazlarını daha da büyük bir kördüğüme doğru götürmektedir. Sessiz kalmamak için haykırıyorum.

YÖK Başkanı olmuş, isterse yapmasın diye tehdit edilen Sayın Özcan, üniversitelerde türban yasağının kaldırılması ve eğitimin üniversitelerde paralı olması gerektiğini savunuyor. Sonra da çıkmış eğitim alma özgürlüğünden bahsediyor. Eğitim almak için parası olmayana ise düşük faizli kredi verilebileceğini savunuyor. Okuyun, borçlu mezun olun sistemi ülkeye sadece adaletsizlik ve kanunsuzluk getirir. Neden bu tezi ortaya attım; çünkü okuduktan sonra işsiz kalmış bir çok aydın görüşlü insan tanıyorum. İşsizliğinde suça teşvik ettiğini savunuyorum.

Türbanlı vatandaşlarımız için, AKP kendisini demokrasi savaşçısı ilan ediyor; ama parasız öğrencilerin okuma işi karşısında konuşan ne biçim bir sosyolog olduğu belli olmayan YÖK Başkanına müsade ediyor. Alın siyaset tercihinizi başınıza çalın.

Türkiye'de eğitim artık elit kesime yöneliktir. Dinci sermaye ile güçlenmiş, dini kesim ekonomik yönden güçlüdür ve ne büyük bir tesadüf ki bunların hepsi üniversitelerde türbanı savunmaktadır. Eğitim paralı olmalı sözünün arkasında ise bu mantık yükselmektedir. Sosyologluk bu mudur Sayın Özcan?

Gidin bakın Sayın Özcan'ın uzmanlık alanına, karşınıza din sosyolojisi çıkmazsa artık bana kesinlikle güvenmeyin. Ben araştırmadan bunu dile getiriyorum. İnşallah haklı çıkarım. Teşekkürlerimle,

Gökhan DAĞ

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Gökhan bey, güzel bir yazı. reel açıdan değerlendirmişsiniz ama ne yazıkki başkalarına gitmiyor sesimiz ve bu karanlıkta boğulacağız. başarılı bir yazı..

Yazı Hakkındaki Yorumunuzu Bırakın

© Blogger Templates | Tech Blog