Yeni Sitemizde Yayındayız

Politika Dergisi Sayı 15

href="http://www.politikadergisi.com/sites/default/files/PD15.zip">Politika Dergisi Sayı 15'i İndirmek İçin Tıklayın.

 

5 Ocak 2008 Cumartesi

Politika İnsanı Değiştirir; ama Ne Kadar?

Politikanın insan(lar)ı değiştirdiğini öne sürüyorum. Öne sürerken de daha önce bu fikri öne sürenlerin önüne geçmiyorum. Kısacası haddimi biliyorum; fakat politikanın insanları değiştireceği konusunda da bir hadde sahip olmayanları kınıyorum.

Politika, politik anlayıştan yoksun olan insanların ilk karşısına çıktığı zaman onlara kolayca değiştiremeyecekleri anlayışları dayatır. Bu anlayışlardan ise sadece bir kısmı kabul edilir. Farklı anlayışlardan, farklı olan alınır içselleştirilir veya farklı olanlara aynı derecede yakın olan bir orta yol politikası izlenir. Kısacası farklı görüşlerden sapma politikanın bile şaşacağı bir dönüştür. Örneğin, tam komünist bir birey kesinlikle birden kapitalist olamaz. Ancak görüşlerinde küçük bir yumuşama olur. Bu yumuşama ise en son kertede sosyal demokratlık sınırlarına takılır, daha ötesine geçemez.

Ortaya attığım bu görüşlere paradoks oluşturabilecek insanları ise son zamanlarda bulmamız mümkün hale geldi. Tamam, görüşüm evrensel bir gerçek değil; fakat tamamen değişebileceklerini söyleyen insanların söylediklerinden çok daha mantıklı. Evrensellikten bahsetmişken konuyu daha fazla bir coğrafyaya yaymaya gerek olmadığına karar verip, ulusal sınırlarımıza dönüyorum.

Her zaman diyorum, Türkiye garip bir ülke. Politikacılarımız ise daha bir garip. Bahsettiğim model çerçevesinde konuşmayı sürdürecek olursam, bizim politikacılarımızın ne kadar çabuk değiştiğini gösterebilirim diye düşünüyorum. Sol ideoloji ile büyümüş; fakat koltuk sevdasına düşünce gidipte bakan olmuş insanlarımızı bu modele örnek göstermek pekala ki mümkündür. Daha önce iki karış sakalla ortada gezenen insanlarımızın şimdi farklı bir bakanlıkta görev aldığını nasıl unuttuk onu da anlamış değilim.

Bakanlık size düşük bir mertebe olarak geldiyse size başka örnekler vereyim. Başbakanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan, tarikat liderlerinin dizinin dibine oturup, radikal İslamcılarca konuşurken, birden demokrat, liberal ve Atatürkçü bir insan olmuştur.

Cumhurbaşkanımızın da bu durumdan farklı bir yanı yoktur. Sakın ola ki bu insanları suçluyorum sanmayın. Sadece çizmiş olduğum çerçevenin dışında kaldıkları için onlardan bahsediyorum.

Sonuç olarak, aynaya bakın ve kendinize sorun, politik olarak ne kadar değişebilirim ve değişirsem bu ne kadar etiktir?

Teşekkürlerimle, okumadaki sabrınız ve ilginiz için.

Gökhan DAĞ


Hiç yorum yok:

Yazı Hakkındaki Yorumunuzu Bırakın

© Blogger Templates | Tech Blog