Yeni Sitemizde Yayındayız

Politika Dergisi Sayı 15

href="http://www.politikadergisi.com/sites/default/files/PD15.zip">Politika Dergisi Sayı 15'i İndirmek İçin Tıklayın.

 

5 Ocak 2008 Cumartesi

Turgut Nereye Koşuyordu?


80lerin sarkilari her zaman moda..eglenceli, çocuksu, umursamaz..

80lerin kiyafetleri de moda oluyor ara ara.. ya da feyz aliniyor onlardan da bir üst modelleri yapılıyor.. (Daha saçmaları mesela)

80'lerin filmleri eğlenceli, dizileri aşk dolu herkes kendinden geçiyor izlerken..

80 ler benim cocukluğumu yaşadığım yıllar..Belki de o yüzden 80lere dair ne varsa eğlenceli, komik, saf ve çocuksu geliyor bana..

Turgut 80'lerin benim de cocukluk zamanlarimin tombul kahramaniydi.. (O da kahramaaan bu da kahramaaan o yaşta..)
Kalemini televizyona dogru uzata uzata dudaklarini büze büze konuşurdu..Çocukluktan geç çıkmış olmama rağmen o zamanlar en çocuk olduğum zamanlardı.. herşey güzel, herşey eğlenceli, hastalık bile ilgi vasıtası olduğundan katlanılabilirdi..
Turgut Özal da öyle..

En sık okuduğum şeyler anneannemin peygamberlerin hayatını anlatan yeşil kitabıyla , dayımın tornetine doldurup getirdiği tommiks-teksas-redkit ve o zamanın unutulmaz dergileri Gırgır ve Fırt'tı.
Gırgır ve Fırt'ta neden Kenan Evrenle ve Turgut Özalla bu kadar uğraştıklarını anlamaz ama karikatürlerine gülerdim..

Zira "netekim" kelimesi olduğu gibi komikti..

Turgut Özalın yuvarlak vücudu ve çenesindeki çukur da..

Ama hepsi o kadar.. Kızmayı gerektirecek bir durum yoktu..Memleket büyüktü onlar da aldıkları kadar yiyorlardı heralde.Çoğu şeyden haberdardım.Yani papatyalardan, jaguardan, Efeden(sanırım ilk gençlik yıllarımda Efe Özalın yakışıklı olduğunu bile düşünürdüm)

Ama bana hepsi tombul bir ailenin biraz fazla açgözlü olması gibi görünürdü.

Gel gör ki çocukluk ÇAAT diye kapıyı çekip çıkınca o eğlenceli hayallerin aslında ne kadar sert ve dayanılmaz olduğu gerçeğiyle karşı karşıya kaldım.Uzun süre moda deyimle "SİYASETTEN UZAK DURDUM"!.
Yani bu sanki içki sigara gibi kötü bir alışkanlıkmış da, ben de onu yok sayarsam benim için yok olacakmış gibi.. Bana şu anda bunu söyleyenlere gerçekten şaşırıyorum.

Farzedin ki biz bir akvaryumda yaşayan balıklarız.. Akvaryumun suyuna her gün azar azar zehir katılıyor.Ama biz zehirle ilgilenmiyoruz..
Mümkün mü?



Dediğim gibi o zamanlar siyasetle ilgilenmiyordum.

Kenan Evren askerdi ve asker ne olursa olsun sevilirdi.E Turgut da tombik birşeydi işte..

Kime ne zararı dokunacaktı..

80'ler böylece geçti gitti..






***





2000'lerin şarkıları seks içeriyor..

Öyle ya da böyle..Rap ya da electronic..Fark etmiyor..Seks içermek zorunda..

Kliplerde de bir kaç kadınlık uzvu görülmeli..

Filmler daha mide bulandırıcı, Üçlemeler daha sıkıcı..

Dünya daha yorgun, daha pis daha kokuşmuş..

20 senede bu 80lerin eğlenceli çocukları nasıl bu hale geldi?

Belki de aynı anda iki Bush kaldıramadı dünya.

Son zamanlarda Tayyip Erdoğan, akepe ve çevresi hakkında fazlaca kitap okudum.. Okudum da Turgut Özal sanki hala geçmişten sevimli sevimli bakıyordu da ona tam olarak kızmamı engelliyordu.

Emin Çölaşan bu kitabı yazdığı zaman tüm evlerde vardı..Hababam sınıfı tarzı şort ve atletle farklı renklerde birsürü Turgut ancak şişman bir insanın koşabileceği tarzda aynı yöne doğru koşuyordu..O zamanlar sadece kapağıyla ilgilendiğim kitabı geçenlerde Olgunlar'da görünce dayanamadım aldım.


Peki bunca yıldan sonra bu kitabı okuyunca ne gördüm?

Gitti Turgut Geldi Tayyip olduğunu gördüm..


Ama 80'lerle şimdiki zaman farkları gibi şimdiki politikacılar da daha duyarsız, daha yüzsüz, daha aç ve emperyalizme daha çok tapıyorlar..


Ve işin ilginci artık hiç de sevimli gözükmüyorlar..





özgürpınarışık

Hiç yorum yok:

Yazı Hakkındaki Yorumunuzu Bırakın

© Blogger Templates | Tech Blog